10 viisi, kuidas šokolaad tervisele kasu annab

Troopilise kakaopuu viljad on sajandite jooksul mänginud palju rolle. Aastal 1753 nimetas Rootsi loodusteadlane ja arst Carl von Linné kakaod jumalate toiduks ja veel mitusada aastat hiljem peab sellega vaid nõustuma. Šokohoolikuid leiab igast kodust ja see on maailmas kõige levinum kingitus, mida oma kallitele viia.

Iidsete maiade jaoks oli kakaol vaimne ja vaimu avardav tähendus ning asteegid kasutasid kakaoubasid valuutana. See jook oli mõeldud vaid priviligeeritutele. Euroopasse jõudis šokolaad Hispaania õukonna kaudu, kus see jook sai kiirelt populaarseks, kuid alguses muidugi vaid valitute seas. Šokolaadi kasutati kui medikamenti, mis ravib ja toniseerib. Nii et järgmisel korral kui murrad endale tüki šokolaadi, võid teha seda süümepiinadeta, sest kuigi kaloririkas, võib selle maitsva ravimiga seostada mitmeid tervisele kasulikke hüvesid.

Miks on šokolaad kasulik?

Šokolaadil on oma suure rasva- ja suhkrusisalduse tõttu ka vastaseid, sest selle tarbimist on seostatud akne, rasvumise, kõrge vererõhu, pärgartertõve ja diabeediga. Kuid nagu ikka, tarbimise võti on mõõdukus ja kvaliteet ning süües šokolaadi mõistlikes kogustes on uudised lausa suurepärased.

Uuringu tegijad viitavad avastusele, et kakao, šokolaadi peamine koostisosa, sisaldab bioloogiliselt aktiivseid fenooli ühendeid, mis võivad mõjutada vananemist, reguleerida vererõhku ja ateroskleroosi. Mida suurem on šokolaadi kakaosisaldus, seda rohkem kasu sellest on. Ja kõige värskemad uuringud on näidanud, et tumeda šokolaadi söömine võib aidata hoida ajul püsida virgena ka vanas eas.

10 teaduslikku fakti, miks šokolaad on tervisele kasulik

See tänapäeval nii armastatud maius on eriti murdnud südameid naisterahvaste seas, kuid külmaks ei jäta ta kedagi. Tuleb välja, et mõnus tükk tumedat šokolaadi võib pikendada sinu elu, parandada nahka ja tuju.

  1. Šokolaad on hea südamele ja vereringele

Tume šokolaad aitab taastada arterite elastsust, pidurdades valgete vereliblede kleepumist veresoonte seintele – mõlemad on arterite ummistumise levinud põhjused.

  1. Šokolaad vähendab insuldi riski

Soome teadlased on leidnud, et šokolaadisöömine alandab insuldiohtu – näitajad olid paremad 17%-l testgrupi meestel.

  1. Šokolaadis on külluslikult mineraale

Tumedas šokolaadis on palju kasulikke mineraale nagu kaalium, tsink ja seleen. 100 grammis tumedas šokolaadis (70% või rohkem) sisaldub 67% raua päevanormist.

  1. Šokolaad vähendab kolesterooli

Kakao tarbimine vähendab “halva” kolesterooli (LDL) taset ja tõstab “hea” kolesterooli taset, mis omakorda võib vähendada südame-veresoonkonna haiguste riski.

  1. Šokolaad on hea nahale

Tumedas šokolaadis olevad flavonoidid võivad nahka kaitsta päikesekahjustuste eest (kuigi ilmselt oleks tark kasutada ka päikesekaitsekreemi).

  1. Šokolaad aitab kaalust alla võtta

Neuroteadlane Will Clower ütleb, et kui 20 minuti jooksul enne sööki lasta šokolaaditükikesel keelel sulada, siis käivitab aju hormoonid, mis ütlevad “aitäh, kõht on täis”. Nii väheneb hilisem tarbitava toidu kogus. Kui teed sama triki peale sööki, siis vähendab see näksimise isu, mis võib hiljem tekkida.

  1. Šokolaad on hea emadele ja beebidele

Uuringus leiti, et šokolaad vähendas rasedatel stressi ja nende beebid naeratasid tihedamini kui šokolaadi mitte söönud emade lastel.

  1. Šokolaad võib takistada diabeedi teket

See võib kõlada kummaliselt, kuid on leitud, et šokolaad parandab insuliini taset. Nii et tume šokolaad – mõõdukalt – võib isegi aeglustada või ennetada diabeedi tekkimist.

  1. Šokolaad on hea aju jaoks

Arvatakse, et flavonoidid vähendavad vanemaealistel mälukaotuse ohtu ning tumeda šokolaadi põletikuvastased omadused on kasulikud ajukahjustuste, näiteks peapõrutuse korral.

  1. Šokolaad paneb end paremini tundma

Šokolaad sisaldab fenüületüülamiini, mis on sama kemikaal, mida aju tekitab armunud olles. Sinu aju saab sõnumi vabastada endorfiine ja tunda end õnnelikuna!

Võimalused, kuidas saada oma päeva veel rohkem šokolaadi

Kuigi suviselt pikad päevad ja oodatud päikesepaiste võivad vähendada isu šokolaadi järele, siis võib isu tabada sind ka peale stressirikast tööpäeva. Tarbimise valikud on peaaegu piiramatud, proovi neid võimalusi, et saada oma toidusedelisse rohkem šokolaadi:

  • Joo kakaod või kakaoteed
  • Lisa oma hommikukohvile kvaliteetset šokolaadipulbrit
  • Tee ise šokolaadijäätist
  • Vaata Shokobox e-poodi ja leia endale uued lemmikud

Loodetavasti said uut infot, miks šokolaad nii sinu vaimsele kui füüsilisele tervisele hea on. Mis muud kui – head maiustamist! Anna ka meile kommentaarides teada, millist šokolaadi sina süüa eelistad?

 

Share This