Ärikingitustest rääkides, siis nagu ikka, on kingituste tegemine hea ja tänuväärne, kuid ettevõtete vahel kinke vahetades kehtivad veidi teised reeglid kui isiklikus elus. Neid reegleid on hea teada, sest nendest üleastumine võib olla piinlik kui mitte kahjustav äritegevusele. Ka ettevõtte sees kingitusi tehes tasuks arvestada mõnede reeglitega, et mitte rikkuda suhteid.

Tavaliselt on igas ettevõttes oma kombed, kuidas tänada või õnnitleda klienti või milline on sobiv kingitus bossile. Kehtivad siiski mõned kirjutamata reeglid. Näiteks kui kingitus on liiga kallis või on vastuolus kingi saaja huvidega, siis võivad Teie head kavatsused kahvatuda. Enne kui lähete kinki ostma kliendile, kolleegile või tööandjale, lugege läbi meie kingietiketi soovitused.

Personaliseeri

Kui võimalik, siis arvestage alati kingi saajaga ja tehke see nii personaalne kui võimalik. Teie kliendid ja kolleegid tahavad tunda, et nad on Teie jaoks olulised, nii et kui ulatate talle kingi, millest on aru saada, et olete mõelnud seda tehes tema peale, siis tähendab see tema jaoks rohkem kui anonüümne masstoode.

Loomulikult on olemas erandeid, näiteks kui teil on liiga palju kliente, et kõigile personaalset kinki teha, siis valige midagi väikest, aga tähenduslikku. Väike ja tabav sõnum koos kingitusega või kingituse peal võib tähendada mõnikord rohkem kui kallis, aga impersonaalne kink. Vt sõnumiga ärikingitused.

Kingituste eelarve

Kingitustele kulutatav summa sõltub suuresti Teie ettevõtte finantsilistest võimalustest. Isegi kui Te ei saa lubada endale suuri kingitusi, siis ka väike meelespidamine, isegi kui see on vaid käsitsi kirjutatud õnnitluskaart ja väike magus amps, näitab, et olete mõelnud tema peale.

Viga, mida vältida, on hoopis liiga kallite kingituste tegemine. Tehke väikest eeltööd, kas selle ettevõtte töötajad üldse tohivad kingitusi vastu võtta või on neil muud piirangud. Kui erasektoris on piirid hägusamad, siis avalikus sektoris on reeglid üsna ranged.

Lugege kingieelarve koostamise kohta rohkem SIIT

Kui võimalik, tehke kingitus kogu tiimile

Väga oluline asi kingitusi tehes on kõikide asjaosaliste meelespidamine. Tehes kinke vaid osadele tiimi liikmetele, tuleb see kiirelt välja, sest inimesed räägivad omavahel.

Isegi Teie kliendid suhtlevad omavahel – kas on neil tööalased kontaktid või kohtutakse konverentsidel ja koolitustel. Kena žest parimate kavatsustega võib muutuda inetuks kui keegi tunneb, et temast on mööda mindud. Te ei soovi ju, et keegi tunneks ennast vähem tähtsana või üldse unustatuna. Selleks, et keegi ei ununeks, tehke nimekiri kingi või kaardi saajatest.

Millal teha kingitusi?

Kingituste tegemist ei peaks kindlasti piirama tähtpäevadega, aga hea tava näeb ette kingituste tegemist järgmistel puhkudel:

  • Projekti lõpetamine
  • Edutamine
  • Pulmad, sünnipäev, lapse sünd
  • Tänu näitamine suure panuse eest
  • Ettevõttele oluliste saavutuste puhul nagu uus klient, edukas hooaeg vmt
  • Pühad

Käes on kooli algus, kas Teie ettevõttes on kombeks teha kingitusi töötajate kooliminevatele lastele?

Mida kinkida?

Ärikingitusi tehes ei tasu unustada loomingulisust ja olukorda sobituvust. Vältida tasuks liialt isiklikke kingitusi, mida võib valesti tõlgendada või mis võiksid saajale piinlikkust valmistada. Söödavate ärimaiuste eelis on alati see, et need sobivad väga erinevatele inimestele ja neid, kes šokolaadi peale solvuks, ei ole.

Tänamine kingitusi saades

Tore komme on tänamine kingituste eest ja telefonikõne on alati personaalsem kui sõnum või e-kiri. Klassikaline ärietikett näeb ette ka käsitsi kirjutatud tänukaardi saatmist, kuid vähem formaalsemas suhtluses ettevõtete vahel on igasugune tagasiside parem kui tänamata jätmine. Oluline on, et väljendate enda tänu kohe peale kingituse saamist.

Kui Te teete ise kingitusi, siis tulgu need südamest ja kingitusele ei pea vastama kingitusega – ärge oodake kingitust vastu.

Soovime Teile toredaid kingitusi ja suurt kinkimisrõõmu!

 

Share This