Töised ajad on käes. Ees on hulk messe, nii kodumaiseid kui rahvusvahelisi, ning paljud teie konkurendid on minemas. Kas ka teie? Osalemine messidel võib olla uskumatult kasulik ja oleks patt jätta kasutamata kogu sealt saadav potentsiaalne tulu. Kuna messidel osalemine on seotud ka suurte kulutustega, siis enne mõelge ja siis tegutsege.

Messil õnnestumiseks on vaja hästi läbi mõeldud boksi, kus on arvestatud mitmete  teguritega nagu teie eesmärgid messil, boksi tüüp, tegevused messil, tegevused peale messi, ärikingitused messil jagamiseks jpm. Hea ettevalmistus on pool võitu ja tagab selle, et teie boksis käib vilgas elu, kus ei igavle ei teie töötajad ehk ettevõtte esindajad ega külalised. 

Messil osalemine on investeering ja põhjuseid, miks teie ettevõte peaks osalema mõnel messil, on mitmeid:

  • Brändi tuntuse tõstmine
    Mess on suurepärane võimalus tõsta bränditeadlikkust teie sihtgrupis. Alustavatel ettevõtetel võib olla keeruline saada jalga ukse vahele, kuid mess on hea koht, kus ennast tutvustada ja saada uusi kliente.

  • Ärisuhete edendamineHäid suhteid omas valdkonnas  vajavad kõik sõltumata sellest, kas ollakse alles uus või juba kogenud tegija. Messil on teil võimalus kohtuda näost näkku potentsiaalsete partneritega asjalikus õhkkonnas ja kohe ka kontakt luua.

  • Soojad kontaktid
    Teie müügimeeskond on messil nagu kala vees, kuna suur osa tööst tehakse nende eest ära – suur osa sihtgrupist on juba tulemas ühe katuse alla.

  • Ülevaade konkurentidest
    Messil on väljas oma  valdkonna parimad tegijad, saad tutvuda nende strateegiate  ja pakkumistega – oleks kahju sellele mitte tähelepanu pöörata. Käige messil ringi avatud silmadega ja vaadake, mida teised ettevõtted klientide püüdmiseks teevad. Pange tähele ka seda, mida teevad valesti mitte nii edukad boksid. Kõige selle mõistmine aitab teil korrata edulugusid või vältida samu vigu.

  • Tasuta haridus
    Messid on tavaliselt täidetud suure hulga uudistega, mis aitavad teada saada, mis teie valdkonnas toimub. Uusimate arengute ja tehnoloogiatega enda kursis hoidmine võimaldab teil oma ettevõte muuta konkurentsivõimeliseks. 

Messil osalemine peaks olema lõbus ja hariv protsess – see toob ettevõtte argiellu värskust, tugevdab  bränditeadlikkust, aitab luua kontakte ja annab võimaluse saada lisateavet selle valdkonna kohta, kus teie äri teete. Valige välja oma tootevalikule sobiv mess ja alustage kohe!

Võite küll palgata ettevõtte, kes teie eest ettevalmistava töö ära teeb, kuid ainult teie teate, mida teie ettevõte vajab. On samas hulgaliselt asju, millega peate arvestama lisaks messil osalemise tasule. Kõik need pole seotud rahaliste kulutustega, kuid aitavad vältida asjatuid kulutusi.

Millele mõelda enne messi, messi ajal ja peale messi?

  • Messile ei tulda lobisema ega puhkama – piiratud aja jooksul peate suutma leidma maksimaalse arvu potentsiaalseid kontakte.
  • Valmistage oma tiim ette – leppige kokku, milliseid tooteid ja milliste argumentidega pakute.
  • Harjutage müügijuttu. Võimalusel saatke messile enda tegijad, mitte palgatud abilised,  kuna teie ettevõtte inimesed tunnevad toodet kõige paremini ja see tekitab usaldust.
  • Milliseid materjale loote messi ajal jagamiseks? Peate arvestama sellega, et kui külastaja on teie boksi juba tulnud, on tema huvi siiras ja ta soovib kaasa mingit materjali, mida hiljem uurida. Voldikud ja kataloogid teie toote või teenuse kohta ja visiitkaardid  aitavad tal teid ka hiljem leida. 
  • Milliseid ärikingitusi teete olulistele külalistele? Väike meene olulistele kontaktidele teeb teid meeldejäävaks ja aitab nii messi ajal kui peale messi kergemini jutule saada. 
  • Kas pakute oma boksis värskendavaid jooke ja ärimaiustusi? Ettevõtte logoga väike šokolaad kohvi või tee kõrvale loob mõnusa fooni viljakale kontaktile.
  • Tehke boksis oma toodete demonstratsioone või viige läbi muid tegevusi, sest tegevused jäävad inimestele meelde.
  • Hinnake oma võimeid – kui kiirelt ja mis koguseid olete võimeline uuele kliendile toimetama?
  • Selgitage välja iga boksi külastaja soovid ja vajadused. Ärge raisake aega mõttetule vestlusele, kui vestluspartner ei kuulu teie huvigruppi.
  • Võtke klientidega 1-2 päeva jooksul peale messi ühendust – reageerimise kiirus on oluline, et tehing lukku saada.

Mess algab mitu kuud enne messi. Mida peaksite tegema?

  • Kutsuge kliente oma boksi juba enne messi ja kasutage selleks kõiki enda kanaleid – saatke  välja kutsed, messiesitlused, e-kirjad ja reklaamid. 
  • Valmistage ette messiboks – looge messiboks, kus ka teie ennast mugavalt tunnete, siis on ka klientidel seal hea olla. Kui fookuses on toode, siis kasutage võimalust enda toodangut lasta külastajatel puudutada, nuusutada, proovida jne. 
  • Kui vestlemist on palju, siis kujundage enda boks nii, et seal oleks palju erinevaid kohti, kus suhelda või istuda külalistega.
  • Mõelge välja mõõdikud – messil esinemise tulemus on hästi mõõdetav, kui olete enne messi seadnud endale  numbrilised eesmärgid. Näiteks saada kolm lepingut suurklientidega, tutvustada toodet 500 külastajale jne.

Kuigi tundub, et messil osalemine on kallis ja võtab ettevõttelt nii palju raha kui töötajate aega, siis hästi planeerides on head tulemused kindlad tulema. Messidel osalemine on edukas, kui seda planeerida pikemalt, ühest osaluskorrast kindlasti ei piisa, sest sihtgrupil peab tekkima teie vastu usaldus. Olge kindel enda heas tootes, tundke seda maksimaalselt hästi ja edastage seda teadmist selgelt ning kindlalt. Shokobox soovitab messile kaasa võtta ettevõtte logoga ärimaiuseid, mis on hea võimalus liita ühte magus suutäis ja bränditeadlikkuse tõstmine. Leia endale sobiv siit.

 

Share This