Kingitusi on tore saada, aga kingitusi on ka tore teha. Kingitust tehes hakkad varakult mõtlema, mis saajale võiks meeldida, milline on tema maitse, mis võiks teda üllatada ja milline on see asi, mida saaja ka kasutama hakkaks.

Ärikingituste tegemine on samasugune rõõm, kuid siin on vaja arvestada paljude inimeste eelistustega korraga. Kui alles aga kaalutakse, kas teha kinke või mitte, siis vastus on alati JAH. Jah, kindlasti olete te enda klientidele ja koostööpartneritele juba loonud väärtust, kuid enda tänu välja näitamine on alati hea mõte.

Nüüd küsime endalt, mida ma lisaks tänu näitamisele soovin kingitusega saavutada? Kui eesmärk on igapäevaselt olla enda ettevõtte sümboolikaga nähtaval kohal oma kliendi või töötajate kontorilaual, siis oledki juba kitsendanud valikut. Kui eesmärk on aga tänada kedagi suure panuse eest ja kinnistada veelgi tihedam koostöö, siis on siin teised valikukriteeriumid.

Järgmisena tasub uurida, mis kingi saajale meeldib. Kui tegemist on laia grupiga, siis ka siin on võimalik leida ühisjooni. Mõtle, mis on ühine kõigile neile inimestele. Kas neil on sarnased elustandardid? Kui vanad nad on? Millised on nende vajadused?

Kui olete läbi mõelnud kingituse eesmärgi ja selle, kellele kink on suunatud, saate liikuda edasi kolmanda küsimuse juurde – kas see kingitus on praktiline ehk kas seda kingitust hakatakse kasutama? Kui te arvate, et vastus on “jah”, siis testige ideed ka kolleegide või sõprade peal. Kui teie kingitust ei hakata kasutama, siis ei ole oluline, kas see saajale algselt meeldis või mitte. Peagi on see unustatud ja kogub tolmu.

Kuidas leida just see õige ärikingitus, mis poleks ei liiga ülepakkuv, aga ka mitte liiga impersonaalne? On tehtud uuring (USA), mille järgi levinumate ärikingituste edetabel on järgmine:

Kaardid või kalendrid (49%)
Poodide või restoranide kinkekaardid (26%)
Ettevõtte poolt bränditud esemed (23%)
Kinkekorvid toidu/ärimaiusega või heategevus (mõlemad 18%)
Lilled/taimed või alkohol (mõlemad 10%)

Hinnaline ei pea olema kallis

Kuna me liigume üha loodussäästlikuma eluviisi poole, siis ei taha keegi, et tema kingitus jääks kasutamata. Eesti ettevõtja on suhteliselt kvaliteediteadlik ja olgu ärikingitus kuitahes väike, siis peab see olema ilus, kvaliteetne ja oma hinda väärt.

Sageli otsustatakse nn söödavate kingituste kasuks, kuna nendega ei saa eksida. Ärimaius on kindla peale minek, kui mõelda sellele, et šokolaad meeldib tavaliselt kõigile ja kaunist kinkekarpi on ilus üle anda. Shokobox valikust leiab valiku alates üksikult pakitud väikešokolaadidest kuni suuremate kinkekarpideni. Eeliseks võimalus pakend brändida vastavalt tähtpäevale ja ettevõtte sümboolikale.

Isiklik puudutus

Sageli võivad teie parimad kavatsused luhta joosta. Esiteks võib juhtuda, et teie kingitus maandub prügikasti, kuna ta on liiga üldine või isikupäratu. Teiseks ei taha te ju, et kingitus tunduks liiga meeleheitlik ja ebameeldiv. Mida te tahate, on see, et teie kingitus mõjuks läbimõeldult ja isiklikult. Kui on tulnud jutuks, et kingisaaja armastab šokolaadi, siis loomulikult pakkuge talle seda!

Olge loominguline

Olles loominguline, saate ka väikesele kingitusele juurde anda suure tähenduse. Andke kingitusele isikupära, lisades sellele juurde näiteks käsitsi kirjutatud sõnumi. Otsides kaalukamat kingitust, valige midagi, mida jäädakse kasutama pikemaks ajaks. Ärge pidage paljuks uurida kingisaaja lähedaste käest tema huvide ja eelistuste kohta. Näiteks kui teie äripartner harrastab mõnd spordiala, siis uurige, mida ta võiks vajada, varustage see TEMA initsiaalidega ja võite kindel olla, et te meenute talle iga kord, kui ta seda kasutab.

Ärge koonerdage

Millegipärast tahavad paljud ettevõtted panustada ärikingitustesse miinimusummat, kuid kui ettevõte ise püüdleb kõiges maksimumi poole, siis peaks seda välja näitama ka kingipoes helde olles. Kui soovite kokku hoida, siis parem ärge kinkige midagi.

See ei tähenda, et peaksite enda eelarvet silmas pidades kingitustele käega lööma. Te võite saata video oma meeskonnast, kus räägite, kui palju te naudite nendega töötamist või kuidas te koosolekul just tema jaoks uut lahendust välja mõtlete. See on väga isiklik ja läheb hinge.

Tunnustage aastaringselt

Kingituste andmisel on ajastus sama oluline kui kvaliteet. Kõik teevad kingitusi jõulude ajal, aga proovige leida aeg, kus teie kingitust keegi ei oota. Tehes kingitusi siis, kui teised seda ei tee, paistab see rohkem silma ja on ka rohkem hinnatud. Nähke ka vaeva, et õige kingitus läheks õigesse kohta ja teie panustamist hinnatakse. Kui kingitus on aga ülejala tehtud ja langeb perioodi, millal kingitusi tuleb uksest ja aknast, siis ärge imestage, kui see jääb tähelepanuta.

Kindlasti ei tasu ära unustada enda inimesi, kui juba tänamiseks läks. Ka enda töötajatele võib hea kink olla motiveerivam kui preemia. Raha kulub, aga südamest tulnud kingitus jääb.

Mis on siis hea kingituse saladus? Olge teadlik, miks ja kellele te kingitust plaanite teha ning tehke eeltööd – mida täpsemini te tunnete saaja vajadusi ja ootuseid, seda paremini panete kingiga täppi. Lõpuks saab otsustavaks see, kas kingitust hakatakse kasutama – see on ainus hea kingituse mõõdik.

Share This